Bovil Webinars Case 2 Bovil Webinar Case 3

Webinar 1
In de eerste webinar met als thema ‘You don’t claim thought leadership, you have to earn it’ was dr. Mignon van Halderen, lector thought leadership aan de Fontys Hogeschool Communicatie/Onderzoek en Ontwikkeling in Eindhoven te gast. Zij legde uit hoe thought leadership sociale verandering kan initiëren, waarbij zij tegelijkertijd stilstond bij valkuilen en misvattingen rondom dit onderwerp.

Wat kun je verwachten?

  • Wat is (en wat is niet) thought leadership?
  • Hoe kies je tussen een strategische en transformationele focus op thought leadership?
  • Het belang van een unieke visie (zogenaamde ‘Strong Novel Point of View’) binnen thought leadership.
  • Alles over het Thought Leadership Framework; een door Mignon ontwikkeld raamwerk dat aan de hand van vier fasen en onderliggende stappen laat zien hoe thought leadershipstrategieën worden ingevuld.


Webinar 2

Tijdens de tweede uitzending legde Peter Duine van Signify (voorheen Philips Lighting) uit hoe de lighting markt veranderd is na de introductie van LED-verlichting en wat de rol is van Signify in dit dynamische marktlandschap.

Verlichting is een essentieel onderdeel in publieke en openbare ruimtes; het is nagenoeg overal. Met de opkomst van kosteneffectieve ‘connectivity’ zal digitale verlichting al verder gaan en meer mogelijk maken dan alleen het realiseren van verlichting. In de nabije toekomst zal verlichting zelfs impact gaan hebben op het gedrag van mensen die vandaag al hun smartphone gebruiken om diverse zaken via hun telefoon op afstand te bedienen. Een toekomst waarin voor Internet of Things een grote rol is weggelegd, wat ervoor zorgt dat alles connected en binnen handbereik is.

Wat kun je verwachten?

  • Inzicht in hoe het marktlandschap van lighting veranderd is;
  • Waarom Signify thought leader wil zijn;
  • Hoe zij hieraan werken;
  • Wat zij geleerd hebben tot nu toe.


Webinar 3

Tijdens het derde webinar lichtte Robbert van Breda van Duynie Group toe hoe zij de rol van Thought Leader in hun markt naar zich toe trekken.

Duynie Group is een onderdeel van Royal Cosun die op haar beurt het moederbedrijf is van Aviko, Suiker Unie, Sensus en SVZ. De taak van Duynie Group is om waarde aan plantaardige co-producten afkomstig van de voedsel- , drank- en biobrandstofindustrie toe te voegen. Deze co-producten werden traditioneel gebruikt als veevoer en worden in veel landen zelfs nog als afval weggegooid, maar Duynie Group ziet brede toepassingsmogelijkheden in de gehele voedselketen en daarbuiten en levert tegelijkertijd een impactvolle bijdrage aan de duurzaamheidsproblematiek. De laatste 15 jaar is Duynie Group getransformeerd van een Nederlands veevoerbedrijf tot een Europese marktleider op het gebied van hoge kwaliteits co-producten met als ultiem doel een 100% circulaire voedselketen.

Wat kun je verwachten?

  • Inzicht in hoe het marktlandschap van co-producten veranderd is;
  • Hoe Duynie Group automatisch Thought Leader in haar industrie is geworden;
  • Hoe zij hieraan werken;
  • Wat zij geleerd hebben tot nu toe.