Valvoline Oil

De overeenkomst tussen winnaars

Of het nu aankomt op de hardwerkende monteurs die elke dag in de werkplaats aan het sleutelen zijn, of op de spelers van Manchester City die na een seizoen keihard werken net kampioen zijn geworden. Als officiële sponsor van deze Engelse voetbalclub en leverancier van hoogwaardige olie en lubricants, staat Valvoline voor ‘Supporting the best’.

Het onlangs verworven kampioenschap van Manchester City vormde een mooi moment om Valvoline extra onder de aandacht te brengen bij zowel voetbalfans als autoliefhebbers. \BOVIL ontwikkelde een activatiecampagne die niet alleen het team feliciteerde, maar voegde er ook een laag aan toe. Door middel van het thema ‘Supporting the best’ werden de waarden van Valvoline als merk op onderscheidende wijze gekoppeld aan die van het team van Manchester City en het kampioenschap. Resultaat: een korte, knallende moodfilm die meteen na de kampioenswedstrijd op social media verscheen en viral ging.

Naast de film ontwikkelde \BOVIL binnen deze campagne een winners package (inclusief supporter sjaal!) voor de distributeurs van Valvoline en diverse digitale assets zoals posters, vlaggen en banners die de landen zelf uit kunnen rollen. Dat is nog eens support!

Terug naar Werk