Een greep uit Valvoline producten in een family packshot

Think heavy duty? Think Valvoline!

Valvoline moet in Europa meer awareness gaan creëren. Met deze opdracht zijn we op pad gestuurd en na een internationale pitch heeft het van oorsprong Amerikaanse oliemerk gekozen voor \BOVIL als bureau voor de Europese markt. Als specialist in heavy duty lubricants sinds 1866, weet Valvoline als geen ander waar het om draait in deze business. Want of het nu gaat om transport, (mijn)bouw, industrie, marine of de agrarische sector, Valvoline presteert met topkwaliteit lubricants onder de meest extreme omstandigheden. Vol overgave, met expertise en een nuchtere houding. En dat moet heel Europa weten!
De ontwikkeling van het concept en de campagne zijn inmiddels gestart en zullen begin 2018 uitgerold worden.

Read more

Fullservice in retail

Worldpack is van origine een producent van verpakkingsmaterialen ten behoeve van de retailwereld en heeft hierin altijd grote successen geboekt voor grote, kleine, nationale en internationale klanten. De laatste jaren zijn zij getransformeerd van ‘tassenproducent’ tot een fullservice partner voor de retailwereld. En dat heeft er weer voor gezorgd dat er de behoefte ontstond om een nieuwe blik te werpen op de huidige positionering en de communicatieve begeleiding van de transitie binnen de organisatie zelf.

Naast het ontwikkelen van de nieuwe positionering en de bijbehorende visuele identiteit zijn we een traject aan het ontwikkelen voor een internal branding traject en een social-mediacampagne voor de marktbewerking.

Read more

Time to move together!

Na een uitgebreide internationale pitch heeft VDL Bus & Coach \BOVIL gekozen als nieuw reclamebureau. De keuze kwam tot stand na een overtuigende presentatie van strategie en creatie. Het doel voor ons als nieuw bureau: het merk VDL Bus & Coach op een dusdanige wijze herpositioneren zodat zij helemaal klaar zijn voor de toekomst en hun onderscheidend vermogen optimaal gebrand wordt. Een mooie uitdaging, want als ‘frontrunner’ zijn zij de grootste leverancier op het gebied van E-mobility in openbaar vervoer in Europa.

VDL Bus & Coach is het enige onderdeel van de VDL-groep dat als zelfstandig merk wordt gepositioneerd. De samenwerking begint met de herpositionering waarna een meerjarenplan op basis van diverse milestones wordt ontwikkeld.

Parallel daaraan zijn we al druk bezig (geweest) met de ontwikkeling en producties van verschillende E-mobility films in de Benelux en de voorbereiding van de grootste bus & coach beurs ter wereld: Busworld in Kortrijk.

Read more

Brabantia wint de Dutch Design Award 2016

Aan het einde van de Dutch Design week zijn  de prijzen voor de Dutch Design Award 2016 in de Effenaar in Eindhoven uitgereikt. Uit de 3 genomineerden (Brabantia, Transavia, Multi Tank Card) is Brabantia tot winnaar uitgeroepen in de categorie ‘Best Client’. Een fantastische opsteker en alle lof voor een klant die bureaus in staat stelt echt samen te werken.

De jury:
Drie verschillende ontwerpbureaus hebben meegewerkt aan de restyling van Brabantia, het bijna honderd jaar oude bedrijf dat is gespecialiseerd in keukenaccesoires en huishoudelijke artikelen. Hun opdracht was om Brabantia weer ‘geliefd’ te maken in plaats van ‘bekend’. Volgens de jury van de Dutch Design Awards is dat gelukt en verdient de manier waarop het bedrijf met de bureaus omging de Best Client-Award.

http://www.dutchdesignawards.nl/nl/news-events/press/brabantia_bestclient/

 

Read more

Brabantia in de race voor de Dutch Design Award

Het is heel mooi om voor een opdrachtgever te mogen werken die in echt ‘comakership’ haar merk een nieuwe lading weet te geven.

Nu al gefeliciteerd Brabantia.

En stemmen kan nog steeds!

Ga naar: Brabantia voor Dutch Design Award

Read more

Goals – The job challengers

Met ingang van 1 juli krijgen we nieuwe medebewoners in het Klokgebouw: Goals – the Job Challengers.

“Goals helpt bedrijven een challenging company te worden. Een organisatie die toptalent vindt en wint, door medewerkers uit te dagen in alle fases van de candidate en employee journey. Die medewerkers centraal stelt. En die werk- en merkwaarden op elkaar afstemt. Dit doen we met advies, uitdagende communicatie  programma’s.”

Deze visie sluit naadloos aan op die van \BOVIL. Immers in een B2B omgeving is het de organisatie en daarmee de mensen die er werken die voor een belangrijk deel de propositie van organisatie en producten bepalen. Internal branding krijgt hiermee meer handen en voeten dan Internal communicatie. En het is op dit snijvlak dat Goals verder gaat. Daarmee zijn ze een gesprekspartner voor H&R afdelingen en verbreden ze de propositie van \BOVIL en vice versa.

Welkom Goals!

Read more

Altijd fijn om je werk weer te zien.

Vorig jaar hebben we bij \BOVIL hard gewerkt aan de nieuwe Make-A-Wish campagne. Vandaag zagen we ‘m weer voorbij komen en nu in het FD. 1/1 pagina, of zoals we dan wel eens zeggen, een echt ‘art-directors-delight-plaatsing’. Want welk bureau ziet zijn campagne nu niet graag heel groot in een landelijk medium de aandacht krijgen? We zijn er blij mee en Make-A-Wish ook.

Read more

Het rode boekje (van \BOVIL).

Reclame is geen theorie en er bestaan geen wetten voor. Toch hebben we onze houvast, een eigen filosofie en tevens onze succesformule. Deze filosofie stelt ons in staat om te creëren. Om creatief en effectief werk te maken. Om te overtuigen en te raken. De ene keer met een complete campagne, de andere keer met een one shot, maar altijd met voltreffers.

 

Elk zichzelf respecterende filosofie verdient een boek. Dus konden wij niet achterblijven. Maar zoals je van een reclamebureau kunt verwachten, hebben we er wel op eigen wijze (of is het eigenwijs?) invulling aan gegeven. Met trots presenteren wij ons eigen rode boekje. Ons rode boekje bestel je door ons een mail te sturen. Zorgen wij dat onze filosofie snel bezorgd wordt.

Read more

Interfocos gaat het vuur verder aanwakkeren met \BOVIL

Na een uitgebreide bureau-oriëntatie is \BOVIL gekozen als het nieuwe bureau voor Interfocos, een grote haardenproducent uit het zuiden des lands. \BOVIL gaat Interfocos helpen met haar positionering en het nog steviger verankeren van de Interfocos-merken.

Read more

Wie, wat, waar & hoe? Social Scan helpt je.

Er blijft een ding altijd lastig voor bedrijven maar ook voor bureaus: Wie is mijn klant nou echt? Waar zitten ze en hoe kan ik ze bereiken? Social Scan is onze manier om dat klip en klaar in kaart te brengen. Het is een combinatie van social media tracking en smart media planning om zo een eenduidig overzicht te geven per land, per specifieke doelgroep.

 

We hebben een systeem ontwikkeld waarin een klantprofiel binnen B2B ervoor zorgt dat we precies weten wat de beste touchpoints zijn per land. En dat is dus heel efficiënt voor elke marketingeuro.

Read more

Groter denken werkt!

5 jaar nadat wij de ‘Denk Groter’ campagne voor Fontys Hogescholen hebben ontwikkeld is de positionering nog steeds springlevend. Complimenten aan Fontys voor haar consistentie. Dat is wat wij ‘fit’ noemen. Wil je nog meer ‘Denk Groter’ debatten zien? Klik dan hier.

Read more

Verse nieuwe klant: OMRON.

OMRON een grote wereldwijde speler in technology heeft ons gekozen om de nieuwe Europese campagne voor paneelbouwers uit te rollen. Terwijl we deze post plaatsen is creatie momenteel hard bezig met het concept dat live gaat begin 2016.

Read more

Grote campagnes gaan niet altijd over rozen.

Na een succesvolle pitch hebben we de global safety campagne voor Lumileds (voorheen Philips Automotive Lighting) mogen verwelkomen. Het concept was erdoor en we konden beginnen met de fotografie. Niet in Brazilië, niet in Hong-Kong of Rome, nee gewoon gezellig in ons eigen Nederland. En dat laatste kun je zien. Sinds deze shoot aanbidden we Photoshop nog meer.

Read more

Bata Industrials maakt indruk op de A+A beurs in Düsseldorf.

Tegelijkertijd met deze post staat Bata Industrials op de grootste Health & Safety beurs van de wereld, de A+A in Düsseldorf. \BOVIL verzorgde de communicatie rond en op de beurs. We kunnen met een gerust hart zeggen dat Bata Industrials een hele goede indruk maakt.

Read more

De co-creatie van een pedaal emmer.

Brabantia heeft ons gevraagd mee te doen in een workshop om de nieuwe lichting pedaalemmers te ontwikkelen. De laatste jaren hebben we al heel close gewerkt met het innovatieteam om nieuwe producten te lanceren. De kans om aan de start van iets nieuws te staan èn mee te denken hebben we natuurlijk met beide handen aangepakt.

Read more

Proef Lamb Weston op Anuga.

Ook deze keer hebben wij Lamb Weston geholpen een onuitwisbare indruk te maken op Anuga, het grootste professionele food event van Europa. Met ons centrale Anuga-thema “Taste Inventive” hebben we niet alleen de nieuwe identiteit gelanceerd, maar hebben we Lamb Weston ook geholpen met de nieuwe positionering – “seeing possibilities in potatoes”. Vol inspiratie vertrokken de bezoekers weer huiswaarts.

Read more

DDW. En weg parkeerplaats.

Het is weer zover, de Dutch Design Week. Precies onder onze voeten hier op Strijp-S. Een mooie kans om het beste van Nederlandse creativiteit te zien. Dit jaar is de verwachting dat meer dan 250.000 mensen DDW bezoeken en daarmee is het een van de grootste design events in Europa. Wij vinden het prachtig, alleen is parkeren even een hel.

Read more

Geniet van de content.

Dat je op twee manieren een moment kan beleven laat deze plaat mooi zien. Er is geen goed of fout, als je het moment maar beleeft. En als je besluit jouw moment te delen doe het dan goed. Dat geldt nog meer als bedrijven gaan delen.

 

Content marketing noemen we dat en een zichzelf respecterend bedrijf kan eigenlijk meer zonder. Waarom? Omdat content, mits relevant, die mensen bereikt die er echt toe doen voor je business en jouw bedrijf tot een ‘wannahave’ maken.

Read more
Bekijk meer items