Eenvoud = complexiteit overwinnen.
Think it simple.

Complexiteit vertraagt voortgang.
Think it simple.

Complexiteit is de vijand van actie.
Think it simple.

Vergeet wat je niet nodig hebt.
Think it simple.

Iedereen kan alles ingewikkeld maken.
Think it simple.

Complexiteit is duur.
Think it simple.

Zorg voor focus in je marketing.
Think it simple.

Dingen moeilijker maken is vrij simpel.
Dingen simpeler maken is daarentegen vrij moeilijk.
Think it simple.

Omarm complexiteit, maar vereenvoudig.
Think it simple.

klantinterview; Hoe UV-C-licht een nieuwe vlucht nam

Door: Wouter Janssen

Het jaar 2020 was een jaar dat we niet snel zullen vergeten. Het uitbreken van de wereldwijde pandemie als gevolg van COVID-19 had een enorme impact op ieders leven, werk, sociale omgeving en persoonlijke situatie. Met alle gevolgen van dien. En toch, met vaccinatieprogramma’s in volle gang en het continu zoeken naar oplossingen, is het nog niet helemaal normaal. Maar tussendoor gebeuren er ook positieve dingen. Sinds vorig jaar met de uitbraak van COVID-19 werd UV-C licht ineens ook relevant en nam het een ​​nieuwe vlucht. En wel door de bijdrage die het levert in de bestrijding van het Coronavirus.

Afke Bokma, Global marketing program lead UV-C bij Signify legt uit. “Tegenwoordig is de werkzaamheid van UV-C als krachtige vorm van desinfectie van lucht, oppervlakken, voorwerpen en water algemeen bekend. Signify heeft de afgelopen 35 jaar expertise en kennis opgedaan in het ontwikkelen van UV-C verlichtingsoplossingen, voornamelijk voor waterpurificatie en zwembaden.”

“In 2020 kwamen de desinfecterende eigenschappen van UV-C-licht nog meer naar voren, toen de National Emerging Infectious Diseases Laboratories aan de Universiteit van Boston de werkzaamheid van Signify UV-C-lichtbronnen testten tegen SAR-CoV-2, het virus dat COVID-19 veroorzaakt. Toen de testresultaten toonden dat UV-C-verlichtingsoplossingen het virus in slechts 9 seconden tot onder detecteerbare niveaus reduceerden, werd UV-C onmiddellijk van groot belang voor veel toepassingsgebieden. We werden overweldigd door vragen om meer informatie over UV-C en de mogelijkheden ervan. Met onze conventionele UV-C-technologie en -producten als kern, waren we in staat om nieuwe UV-C-oplossingen te ontwikkelen die voldoen aan de nieuwe vraag naar desinfectie.​ En met succes.”

“UV-C heeft een impactvolle betekenis gekregen door COVID-19”

Pieken
Het echte omslagpunt was in februari, maart vorig jaar. Het hele Signify UV-C-programma is van start gegaan en kreeg dankzij de COVID-19 pandemie enorme belangstelling die alleen maar blijf toenemen. Signify alleen al heeft het afgelopen jaar verschillende nieuwe UV-C productlijnen gelanceerd – van armaturen voor luchtdesinfectie tot verrijdbare trollies en desinfectiekamers voor oppervlaktedesinfectie – en zelfs een bureaulamp voor thuisgebruik. Als marketing- en communicatiepartner werkte Bovil nauw samen met Signify – zowel strategisch als creatief – voor deze introducties om UV-C op de markt te brengen en de nieuwe UV-C producten te lanceren. En het lijkt erop dat dit alleen nog maar het begin was.

Verder dan COVID-19
Afke: “Met de uitrol van vaccins zien we nu dat Europese landen zich meer gaan richten op de herstelfase. Dit betekent niet dat UV-C en de ontwikkeling ervan nu stopt, integendeel. Bij Signify zijn we ervan overtuigd dat UV-C-verlichting een belangrijke rol kan spelen in een wereld na de pandemie en in Europese herstelplannen. ”

“UV-C-licht bestrijkt de hele cyclus – van genezing tot preventie.”

Wat de pandemie heeft gedaan, is een nieuwe impuls geven aan de trend van gezondheid en welzijn op de werkplek, die al lang vóór de pandemie terrein won. Als mensen het vertrouwen weer hebben om naar kantoren terug te keren, zal er dus meer aandacht moeten worden besteed aan de veiligheid ervan. Maar ook als we naar de rest van de samenleving kijken; mensen willen weer de straat op. Reizen naar het werk en vakantieoorden. Maar ook weer openbare plaatsen zoals festivals, restaurants en musea bezoeken. En natuurlijk winkelen in hun favoriete winkels. “Om een ​​veilige omgeving te realiseren waarin mensen dat allemaal kunnen doen, kan UV-C een sleutelrol spelen – vooral in drukke gebieden met veel mensen. Dat gezegd hebbende, kun je stellen dat UV-C de hele cyclus beslaat – van genezing tot preventie.”

Project realisatie
Het idee dat UV-C een sleutelrol speelt bij preventie wordt op dit moment al uitvoerig getest en uitgevoerd. “In Duitsland integreerde een grote supermarktketen meer dan 30 UV-C lichtsoplossingen voor luchtdesinfectie en in Slowakije werken we samen met een nationale drogisterij om UV-C licht toe te passen. Daarnaast passen diverse sportstadions zoals het PSV-voetbalstadion, Leipzig Red Bull Arena en Harlequin Football Club UV-C-licht al toe om hun spelers een extra beschermingslaag te geven. En natuurlijk zijn meerdere Signify-kantoren in Europa uitgerust met UV-C-desinfectieverlichting. ”

Gezonde omgevingen
Werken aan UV-C-ontwikkelingen als preventie gaat zelfs verder dan het alleen integreren in gebouwen. ” Bij Signify kijken we, als onderdeel van de green deal, en met de inzichten van brancheanalisten naar mogelijkheden waarbij Signify een bijdragen hieraan kan leveren. Zo speelt UV-C-technologie hoogstwaarschijnlijk een rol bij het beschermen van werknemers in gebouwen. Hierin speelt de International Wellbeing Standard een grote rol, waardoor we ook vooruitgang boeken op het gebied van nieuwe gezondheids- en veiligheidsclassificaties met UV-C-technologie. Dit hangt vervolgens ook weer samen met het duurzame element ervan: UV-C wordt nog toekomstbestendiger doordat het voldoet aan SDG 3: goede gezondheid en welzijn.”

Meer toekomstige ontwikkelingen
“Signify biedt al UV-C-oplossingen voor specifieke markten en consumenten. En daar houdt het niet op. Productontwikkeling gaat door, aangezien UV-C relevant blijft en nog belangrijker wordt. Waarschijnlijk zal de vraag naar bepaalde disinfectie-oplossingen alleen maar specifieker worden, dus onze UV-C producten worden dat ook. En ook zullen andere technologieën worden gecombineerd of geïntegreerd met UV-C. Mensen moeten de oppervlakken die ze aanraken en de lucht die ze inademen kunnen vertrouwen – pandemie of geen pandemie. Dit is waar UV-C-verlichting écht een verschil maakt met zijn buitengewone desinfectievermogen. Het is een technologie voor het nieuwe normaal. ”

“UV-C blijft relevant. In feite wordt het alleen maar belangrijker, zelfs na COVID-19. ”

Partner
Afke Bokma en het hele Signify UV-C team werkten met veel plezier samen met Bovil. “Het team van Bovil heeft ons sinds vorig jaar écht geholpen met het positioneren van de UV-C propositie – zowel strategisch als creatief – in de markt. De ontwikkeling van de totale messaging, de marketing en creatieve vertaling van de specifieke productlanceringen, strategische uitrolplannen aan de hand van de hele customer decision journey; het was er allemaal. Alles binnen een professionele, pragmatische en constructieve manier van werken. En – zoals bij alle dingen die onder tijdsdruk staan ​​– moesten we snel handelen. Het team van Bovil reageerde zeer snel en was erg flexibel. Dat waardeerden we enorm.”

“Bovil heeft ons echt geholpen met het positioneren van de UV-C propositie in de markt – zowel strategisch als creatief.”

Bovil is ook erg trots op wat er vorig jaar samen met Signify is ontwikkeld. Kortom: een succes voor beide partijen. Sterker nog, Signify en Bovil zijn inmiddels alweer gestart om nieuwe zaken aan te pakken, ter voorbereiding op de opvolging van de uitrol van het UV-C programma tot dusver. Op naar de volgende stap dus!

https://www.signify.com/global/innovation/uv-c