Activatie

De derde en laatste stap in ons traject: activatie. Uiteindelijk draait alles hier om. Het is waarvoor je een strategie of campagne ontwikkelt. De gestelde doelen moeten behaald worden. De basis in deze fase is een activatieplan waar doelstellingen, doelgroepen en planning bij elkaar komen. Het Hero, Hub, Hygiene model (ontwikkeld door Google) is hiervoor perfect toepasbaar omdat het even simpel als doeltreffend is. Kortom: de ideale basis voor je contentstrategie en -marketing.

Het hart van bijna elk contentmarketingprogramma is de website. Hoe die ingedeeld en vormgegeven wordt en hoe social media hieraan gekoppeld worden.

Natuurlijk moeten de middelen die opgenomen zijn in het activatieplan ook ontwikkeld worden. Of het nu gaat om het schrijven van whitepapers waarbij we de geschikte copywriter voor een specifieke taak inschakelen (uit ons brede netwerk van native Engelse en Nederlandse copywriters) of dat onze studio aan de slag gaat om films, animaties, illustraties, infographics, brochures, presentaties, websites of online applicaties zoals banners te maken.

Hoe creëren we impact met activatie:

Activatie planning:

Activatie productie

  • DTP
  • Video editing
  • 3D design
  • Virtual/augmented reality
  • PowerPoint presentaties
  • Online middelen (banners, webpagina’s etc.)