Michiel Scheeren

Brabantia wint Dutch Design Award 2016

Terug Brabantia wint Dutch Design Award 2016

In een brabantia-dda-groep-stuffdrukke Effenaar  mocht Tijn van Elderen namens Brabantia aan het einde van de Dutch Design Week de Dutch Design Award in de categorie ‘Best client’  in ontvangst nemen. Hiermee werd Brabantia verkozen boven de andere 2 genomineerden Transavia en MultiTankCard. Een mooie kers op de taart van een proces waar Brabantia al 3 jaar mee bezig is: een drastische switch van het merk. Van de ‘solid company’ waar degelijkheid, kwaliteit  en functionaliteit de boventoon voerden naar een modern en trendy merk dat je aanspreekt en dat je in je huis wilt hebben omdat je het mooi vindt. Dat deze strategie aanslaat wist Brabantia al, maar dat dit nu ook op een platform als de Dutch Design Week wordt erkend maakt het extra leuk. Natuurlijk zijn wij binnen Bovil hier apetrots op. Maar ik kan niet genoeg benadrukken dat alle credits naar Brabantia zelf gaan. Onder leiding van Tijn van Elderen en zijn team is het mogelijk geweest om met een groep van bureaus zonder competentiestrijd samen te werken met maar één doel; maak van Brabantia een gaaf en cool merk waar mensen van gaan houden. En blijkbaar zijn we op de goede weg.

 

brabantia-dda-tijn

De jury:
Brabantia kiest met leiderschap, creativiteit en de inzet van verschillende disciplines en experts voor een eigentijdse aanpak. De herpositionering van het familiebedrijf mag dankzij de samenwerkingen met Proud Design, Bovil en Studio Aandacht een klinkend succes genoemd worden en daarmee wint Brabantia dit jaar de Best Client Award. De opdracht voor de herpositionering luidde: ‘Maak Brabantia weer bemind in plaats van alleen bekend’. Door de intensieve samenwerking met verschillende ontwerpbureaus is dat gelukt. Zowel op productniveau, als in de communicatie (online én offline) heeft het merk een eigentijdse transformatie ondergaan, zonder aan kwaliteit in te boeten. Het commerciële succes van de herpositionering is overtuigend. Dit resultaat is toe te schrijven aan een goede selectie van ontwerpers en ontwerpbureaus door CEO Tijn van Elderen en de value director (Brand, Marketing & Product Innovation) Mechteld Petersen. Een excellent voorbeeld van goed opdrachtgeverschap.

 

 

 

Terug

In de toekomst op de hoogte blijven van nieuwe berichten op onze blog? Vul dan hieronder je e-mailadres in.

Verzend