michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Brabantia wint Dutch Design Award 2016

Brabantia wint Dutch Design Award 2016

In een drukke Effenaar  mocht Tijn van Elderen namens Brabantia aan het einde van de Dutch Design Week de Dutch Design Award in de categorie ‘Best client’  in ontvangst nemen. Hiermee werd Brabantia verkozen boven de andere 2 genomineerden Transavia en MultiTankCard. Een mooie kers op de taart van een proces waar Brabantia al 3 jaar mee bezig is: een …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Brabantia in de race voor de Dutch Design Award

Brabantia in de race voor de Dutch Design Award

Familiebedrijf Brabantia (opgericht in 1919) is gespecialiseerd in keukenaccessoires en huishoudelijke artikelen en wordt sinds 2012 geleid door CEO Tijn van Elderen, inmiddels de vierde generatie binnen de Brabantia familie. Hij koos afgelopen jaren voor een ingrijpende herpositionering, met als hoofdvraag: welke rol spelen de producten van Brabantia in het leven van hun klanten. Drie creatieve bureaus werden ingeschakeld om …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Content marketing; Je kunt beter een biertje gaan drinken.

Content marketing; Je kunt beter een biertje gaan drinken.

Het is hip en het is hot. Inhoudelijke communicatie. Relevant moet het zijn. Geen oppervlakkige one liners, maar doorwrochte verhalen die iets vertellen over wat de doelgroep echt wil weten. Door inhoudelijk te levellen zodat de prospect denkt ‘Die hebben er verstand van, daar moet ik zijn’. Daarmee laat je zien dat je de business begrijpt. Dat je weet waar …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Saaie zooi die B2B!

Saaie zooi die B2B!

We hebben een filosofie. En die heet Fit&Trigger. En hij is kinderlijk eenvoudig. Zo eenvoudig dat wanneer je hem uitlegt je jezelf afvraagt of hij niet tè simpel is. Fit&Trigger. Vorm en inhoud. Het lijkt erg op elkaar. De gedachte is eenvoudig. Om aandacht te krijgen heb je Trigger nodig. Om iets relevant te laten zijn Fit. Als je iets …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Goals – the job challengers komt naar het Klokgebouw

Goals – the job challengers  komt naar het Klokgebouw

Met ingang van 1 juli krijgen we nieuwe medebewoners in het Klokgebouw: Goals – the Job Challengers. Goals heeft net als wij diepe wortels in B2B marketing en richt zich op het uitdagend positioneren van werkgevers  en inspireren van medewerkers. “Goals helpt bedrijven een challenging company te worden. Een organisatie die toptalent vindt en wint, door medewerkers uit te dagen …

Lees meer
shaun-northtrop-60x60 Shaun Northrop

Blurred lines: The future of advertising.

Blurred lines: The future of advertising.

  Sounds cryptic, it’s supposed to be, I’m creative. But recently I have challenged myself to look at what we do as an agency. What we are really good at, why we do it well and what are the things that make it work so well. The flipside of this is that I also looked at what we are bad …

Lees meer
shaun-northtrop-60x60 Shaun Northrop

When advertising goes wrong.

When advertising goes wrong.

Ok, it’s easy to sit here and criticize other agencies advertising work. No creative wants to produce bad work. But sometimes, things really go wrong. I came across this advertising example recently and was compelled to share it knowing that something has gone very wrong and hoping that clients and creative can each learn from it. There are obviously a multitude of …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Alles voor de klant.

Alles voor de klant.

Kent u deze? ‘U bent voor ons het belangrijkste’. ‘Uw belang is ons belang’. ‘We gaan voor een langdurige partnerrelatie’. ‘Alles wat we doen, doen we voor U’. Met ‘U’ bedoelen we natuurlijk de klant. Want we denken dat hij (of zij) er blij van wordt als we zeggen dat hij centraal staat in alles wat we doen. Het moet …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

De Sinekinflatie

De Sinekinflatie

‘Start with Why’. De titel van een inmiddels grijsgelezen boek en zo goed als altijd het onderwerp van gesprek als een bedrijf met het bureau aan tafel zit. Meneer Sinek heeft wat losgemaakt. En terecht overigens. Want deden ondernemingen al jaren alsof ze vertelden wat hun drijfveer was, waar ze voor door het vuur gingen, hoe goed ze wisten wat …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

The last mile in B2B

The last mile in B2B

“Het venijn zit in de staart”. Dit herkennen we allemaal wel denk ik. Zo is het ook met het ontwikkelen van communicatiecampagnes. Deze stelling leidt automatisch tot de vraag; wat is die staart eigenlijk? En als het venijn daar zit, waarom beginnen we daar dan niet mee? Dan hebben we dat in ieder geval gehad. Het venijn is de reden …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

2b and not 2C

2b and not 2C

B2B wordt vaak gezien als het makkelijke broertje van B2C. Niets is minder waar. Er wordt vaak gesproken over het verschil tussen B2C of B2B. Alsof het 2 werelden zijn die niets met elkaar te maken hebben. Alsof er een superieure (B2C) en een inferieure (B2B) activiteit is. Waar zit hem dat toch in? Want in beide gevallen gaat het …

Lees meer
shaun-northtrop-60x60 Shaun Northrop

Is B2B the new B2C?

Is B2B the new B2C?

After many years working in B2B internationally I have always been struck how the marking industry discriminates against B2B. It has always been seen as ‘the poor relation’ of B2C and I have always secretly been offended by that attitude. I spent the first half of my career working around the globe on some of the World leading brands. The …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Aandacht maakt alles mooier.

Aandacht maakt alles mooier.

Dat is een mooie zin. Zo simpel en zo waar. Op het eerste gezicht een open deur en erg vanzelfsprekend,  maar als je er wat langer over nadenkt zit er erg veel in. Dat hebben ze bij IKEA (en haar reclamebureau) blijkbaar ook gevonden en vervolgens verheven tot hun nieuwe campagne pay off. De kern zit natuurlijk in het woordje …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Teveel shit.

Teveel shit.

Laatst zat een stageteam bij me aan tafel. Enthousiast, springerig en vol ideeën want ze wilden graag bij een B2B bureau stage lopen. En aangezien er niet zoveel bureaus gespecialiseerd zijn in B2B kwamen ze bij \BOVIl uit. Tijdens het doornemen van hun map zag ik een idee voorbij komen dat me deed denken aan iets anders. Vol enthousiasme opende …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Pitchen niet eerlijk? Hou op en zeur niet.

Pitchen niet eerlijk? Hou op en zeur niet.

Ach, hoor ik u denken. Daar heb je weer een bureauman die iets over het fenomeen ‘pitchen’ wil zeggen. Natuurlijk vindt hij het helemaal niks. Reclamebureaus worden uitgebuit, klanten weten niet wat ze vragen, of zijn gewoon veel te brutaal en zoeken gratis ideeën. Het standaard antwoord op de opmerking van een klant dat zij ook niet betaald krijgen om …

Lees meer
shaun-northtrop-60x60 Shaun Northrop

The B2B ringmaster.

The B2B ringmaster.

B2B marketeers roles are changing, and fast. Moving from producing sales collateral to activating customers and creating markets. And today that means engaging with a wide variety of skills and specialisms. Whether it be social, digital, advertising, design, content marketing, internal communications etc etc marketeers are finding themselves at the centre of an expanding world. Each one pushing their own …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Relevantie; oude wijn in nieuwe zakken.

Relevantie; oude wijn in nieuwe zakken.

In het boek ‘Transformeren om te overleven’ beschrijft Herman Toch zijn zienswijze op (alweer)  een nieuwe vorm van marketing. Hij noemt het transformationele marketing en beschrijft het als een nieuwe manier van denken. Van ik-denken naar wij-denken. Van winst naar relevantie. Van differentiatie naar participatie. Het gaat om de relatie met je klant. Om authenticiteit. Om het leveren van een …

Lees meer
michiel-scheeren-60x60 Michiel Scheeren

Do you really want relationships?

Do you really want relationships?

In zijn boek ‘De vertrouwde adviseur’ gaat David Maister in op het belang van een goede relatie voor zakelijk succes (http://davidmaister.com/articles/do-you-really-want-relationships/). Een open deur zou je zeggen, maar het boek laat een aantal opmerkelijke insights zien waaruit blijkt dat een zakelijke relatie zelden een gelijkwaardigheid kent. Inzichten die hij in 2001 opschreef, maar vandaag de dag nog net zo actueel …

Lees meer

In de toekomst op de hoogte blijven van nieuwe berichten op onze blog? Vul dan hieronder je e-mailadres in.

Verzend